Türkiye’den kolay ihracat nasıl yapılır?
Türkiye’den kolay ihracat için uluslararası bir firma imajı oluşturmak gerekiyor. Global olarak başarılı olmak için güvenilirlik esastır. Küçük bir şirket olsanız bile, kendinizi uluslararası arenada güvenilir ve sağlam bir iş ortağı olarak sunmanız gerekir. Küçük dokunuşlar bile uluslararası iş dünyasındaki imajınızı olumlu yönde etkileyebilir.
Bir diğer önemli faktör ise internettir. Günümüzde dış ticaret yapmak isteyen bir firmanın olmazsa olmazı kurumsal bir web sitesidir. Bu nedenle, potansiyel iş ortaklarınız ve müşterilerinizin, hakkınızda bilgi toplamak için ilk önce web sitenizi ziyaret etme olasılığı yüksektir. Siteniz basit ve amatör görünüyorsa muhtemelen başka bir firma ile yollarına devam edeceklerdir.
Bu nedenle profesyonel bir web sitesine sahip olmalısınız. Ayrıca ihracatını yapmak istediğiniz ürünlerin online kataloğuna da sahip olmalısınız. Web sitenizde ürünlerin genel özelliklerini anlatmalısınız.
Pazar değerlendirmesi yapmanız da yararınıza olacaktır. Verileri analiz edebilmelisiniz. Tüm dünyada ihracat potansiyeli yüksek birçok pazar var. Ancak önemli olan bu pazarlardan en uygununun belirlenmesidir. İhracat pazarı seçerken doğru bilgilerle hareket etmelisiniz.
Bunun dışında uluslararası ticarette en sık yapılan hatalardan biri de her şeyin hep aynı kalacağını düşünme hatasına düşmek. Pazarın birkaç yıl gibi kısa bir sürede değişebileceğini bilmelisiniz.
Teknoloji, küreselleşme, gümrük ve ticaret tarifelerinin kaldırılması, ithalat-ihracat düzenlemelerindeki yenilikler uluslararası ticareti doğrudan etkilemektedir. Bu yüzden durumu analiz etmeli ve gerekirse değişiklik yapmalısınız.
En önemli şeylerden biri planlı olmaktır. Gerçekçi ve eyleme geçirilebilir hedefleriniz olmalı ve şirketteki herkes bu planlardan haberdar olmalıdır. Hedeflerinize yönelik ilerlemeyi kontrol etmeli ve mümkün olduğunca bu planlara bağlı kalmalısınız.